ورود به کیش ممنوع، فروش بلیط کنسرت آزاد/ کدام عدد و رقم را باور کنیم؟
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۰۷۶۲
صراط:
شرایط خاص پایتخت و درگیری با کرونا و البته شکننده بودن اوضاع این اپیدمی باعث شده تا سالنهای فرهنگی و هنری بالاخره پس از ماهها تعطیلی، چند هفتهای بتوانند مجددا با حفظ دستورالعملهای بهداشتی ولو مخاطبانی اندک را بازهم دور خود جمع کنند.
برخی سینماها با فیلمهای تکراری و یا محصولات خارجی همچنان عصابهدست فعالاند تا بلکه در ایام فجر و برگزاری جشنواره بتوانند دوباره رونق نسبی به خود ببینند که این نیز با تخصیص ظرفیت ۳۰ درصدی سالنها تنها میتواند روزنه امیدی برای آنان باشند وگرنه درآمدزایی در این وضعیت امکان آنچنانی نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عرصه تئاتر نیز پس از مدتها درحال حاضر صرفا در چندسالن خاص میزبان گروههای تئاتری است که از قضا مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفتهاند. باید منتظر ماند و دید در جشنواره تئاتر فجر، اقبال عمومی به نمایشهای منتخب چگونه خواهد بود.
کنسرتهای مشکوک روی دور تند
با این وجود فعلا هیچ خبری از برپایی کنسرت موسیقی در سطح شهر تهران به عنوان منطقه «زرد» کرونایی نیست. آن نیز اعمال ممنوعیت ستاد مقابله با کرونا در زمینه تجمعات بالاست که سالنهای موسیقی به دلیل حجم چندصدنفری نمیتوانند از شرایط استثنائی بازگشایی و اجرای فعالیت برخوردار شوند.
شاید بر همین اساس است که در سکوتِ اعلامیههای رسمی دستگاههای فرهنگی و هنری، این روزها مناطقی از جمله شهرهای آبی همچون کیش باز هم با هجوم خوانندگان پاپ مواجه شدهاند و همچنان هم این اقبال بیشتر و بیشتر میشود. اما چرا همچنان کسی پاسخگوی این ماجرا نیست؟
کنسرت در کیش
بنابر اعلام مسئولان استان هرمزگان، ورود خودروهای غیربومی، به این مناطق به دلیل هجوم مسافران طی روزهای اخیر، قرار است تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ممنوع باشد، اما گویا خبری از تعطیلی کنسرتهای چندصدنفری دیده نمیشود. نکته جالب اینکه کمتر میتوان تصاویری از این کنسرتها با جمعیت بالا را جستجو و دریافت کرد که شرایط به چه نحو درحال انجام است!
کدام عدد و رقم را باور کنیم؟
پس از دست به کار شدن یکی دو خواننده طی دو سه هفته اخیر برای اجرای کنسرت در کیش، هماکنون جستجو در سایتهای پیشفروش بلیت در این منطقه، از برنامهریزی حدود ۱۰ خواننده و کمدین برای برپایی اجرا روی سِنها و استیجهای جزیره کیش حکایت دارد و این آمار به مرور نیز برای بهمنماه اضافهتر خواهد شد.
این کنسرتها که برخلاف سالنهای تهران با قیمت بلیتهای چندبرابری و تا ۳۵۰ هزار تومان نیز درحال فروش است، با استقبال مسافران مواجه شده است.
بنابر اعلام ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت (گفتگوی ۶ بهمن با «سلام صبح بخیر» شبکه سه) «تاکنون جوازی برای برگزاری کنسرتها در مناطقی مثل تهران صادر نشده است. در شهرهای آبی نیز هرچند فعالیتهای فرهنگی مجاز به انجاماند، اما تجمع بیش از ۵۰ نفر ممنوع اعلام شده». این درحالی است که رجوع به سایتهای خرید بلیت کنسرتهای موسیقی از ارائه آمار عجیبتری حکایت دارد تا جایی که ظرفیت ۵۰ درصد مقرر برای سالنها همگی پر شده است.
یک بام و دوهوای عجیب
از یک طرف مسئولان استانی ممنوعیت تردد را اعلام کرده و آن را تا چندماه تسری میدهند و از سویی نیز وزارت بهداشت تجمعات بالا حتی در شهرهای دارای وضعیت آبی کرونایی را رد میکند، اما در عمل انجام برخی فعالیتهای هنری از جمله کنسرتهای موسیقی، گویا به دلیل برخی سوداگریها قرار نیست کمرنگ شود.
منبع: آنا
منبع: صراط نیوز
کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر کنسرت موسیقی تعطیلی کنسرت ها صراط کنسرت ها سالن ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
موافق اجرای نمایش در سالنهای خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایتبخش نیست
داود زارع گاریزی، که این روزها تهیهکنندگی نمایش «طلوع خونین» کاری از مسعود طیبی را برعهده دارد در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: طیبی را از حدود ۵ سال پیش و به واسطه حضور در کلاسهای بازیگری و بیان و بدن او میشناسم و از نزدیک با نمایشها و اجراهای وی آشنا شدم. او متنی با عنوان «انتقام سیاوش» داشت که من دوست داشتم آن را روی صحنه ببریم. این متن مدرنیزه شده سیاوش شاهنامه بود و از ویژگیهای جالبی برخوردار بود که با ایرادات مرکز هنرهای نمایشی عنوان اثر به «طلوع خونین» تغییر کرد.
وی درباره میزان موفقیت این اثر در اجرا تشریح کرد: گروه اجرایی نمایش «طلوع خونین» با اعتقاد بر اینکه باید چراغ تئاتر روشن نگه داشته شود برای اجرای این اثر زحمات زیادی کشیدند و بازیگران چیزی حدود ۱۰ماه به تمرین اثر پرداختند ولی با توجه به شرایط جامعه، تئاتر ما آنچنان که باید حمایت نشد. من از شرایط جامعه ناراضی هستم و با اینکه تولید، تبلیغات و اجرای یک اثر نمایشی هزینههای بسیار گزافی دارد، اما هیچ ارگانی از تولید تئاتر حمایت نمیکند و جامعه هنری هم پشتیبان و حامی یکدیگر نیستند. این شرایط به گونهای است که حتی وقتی از بازیگرانی که به واسطه تئاتر به جایگاه و نامی رسیدهاند، دعوت میکنیم برای دیدن اثر به سالنهای نمایشی نمیآیند.
این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: علیرغم اینکه عاشق تئاتر هستم و دوست دارم به عنوان تهیهکننده از نمایش و فعالیت جوانان حمایت کنم، اما دلم پر از درد است و نمیدانم نمایش بعدی را تولید کنم یا نه؟ تا کی میتوان ادامه داد و در بحث فروش متحمل ضرر و زیان شد؟
وی درباره کمک ارگانهای دولتی بیان کرد: هر ارگان دولتی یک واحد فرهنگی دارد و طبیعتا برای خانوادههای کارمندان و نیروهای خود یک بسته فرهنگی دارند و میتوانند از تخفیفهای نمایشها بهرهمند شوند و از طریق آوردن خانوادههای هنردوست به سالنها از تئاتر حمایت کنند.
زارع گاریزی درباره اجرای نمایش «طلوع خونین» در تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: ۲۰درصد از فروش یک اثر نمایشی مختص سالن است، که نسبت به سالنهای خصوصی که ۴۰ تا ۵۰درصد از فروش نمایش را طلب میکنند، بسیار شرایط مساعدتری دارند. همچنین نوع سالن و امکانات فضای نمایش و موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن برای مخاطب اهمیت زیادی دارد. من موافق اجرای نمایش در سالنهای خصوصی نیستم، چون هزینههای گزافی از گروههای نمایشی گرفته میشود. اما تماشاخانه ایرانشهر یکی از سالنهای خوب دولتی با امکانات و دیسیپلین خوبی است و من از اجرای نمایش در این سالن راضی هستم. دراین تماشاخانه از نمایش «طلوع خونین» هم به لحاظ تبلیغاتی و هم از نظر احترام به گروه اجرایی و مخاطب حمایت خوبی شد و امکان بسیار خوبی برای گروه نمایش مهیا شد.
وی ادامه داد: مرحوم آتیلا پسیانی قبل از فوت خود اشاره کرد که از تئاتر باید حمایت شود و هنرمندان نباید از تئاتر فاصله بگیرند، اما متاسفانه برخی هنرمندان وقتی وارد عرصه تئاتر میشوند، دستمزدهای نجومی میگیرند و چون اقتصاد تئاتر رضایتبخش نیست هزینه مضاعفی برای تهیه کننده اثر و کم شدن رغبت برای تولید از حمایت تئاتر میشود.
این تهیه کننده تئاتر «طلوع خونین» گفت: در این اجرا علیرضا جلالیتبار، هیچ بحثی نسبت به میزان دستمزد با ما نکرد. او تئاتر را دوست دارد و فردی بسیار حرفهای و باشخصیت است و فقط به تئاتر و اجرا فکر میکند و من از نحوه برخوردش نکات زیادی را آموختهام.
وی در پایان اظهار کرد: ما میتوانستیم در کار فروش بهتری داشته باشیم، ولی تبلیغات هزینه گزافی دارد و گروه «طلوع خونین» بیش از ۱۵۰میلیون صرف طراحی و ساخت اقلام تبلیغاتی کرده در حالی که فروش نمایش تا الان ۱۶۰میلیون تومان به رسیده است. جدای از این هزینه دستمزد بازیگران و عوامل و طراحیها و ... چیزی حدود ۶۵۰میلیون هزینه داشت. با اینکه از گروه نمایشیام بسیار راضی هستم و افراد کارشان را به نحو احسن انجام دادهاند، اما این میزان فروش در مقابل این حجم تلاش برای من دلشکستگی ایجاد کرد. از تئاتر ما حمایت نشد تا گروه نمایشی دیده شوند.
نمایش طلوع خونین تا اواخر هفته آینده، هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه است.
انتهای پیام/